info@parstorkan.com
ثبت شرکت در ترکیه

بروز رسانی اطلاعات و قوانین مربوط به این صفحه – اخذ اقامت ترکیه

در تاریخ نهم شهریورماه سال ۱۴۰۱

دوست دارید به ۹۰ کشور بزرگ دنیا بدون داشتن ویزا سفر وزندگی کنید ؟؟!!

میتوانید به ۲۸ کشور عضو شینگن براحتی سفر و زندگی کنید !!!!

اخذ اقامت ترکیه

شرایط اقامت ترکیه

تمدید شد : طرح تخفیف ویژه شرکت پارس ترکان ( اخذ انواع اقامت پارس ترکان )  به مناسبت ۸ سال تاسیس و فعالیت شرکت پارس ترکان در زمینه فعالیت های تجاری و بازرگانی بصورت کاملا تخصصی فقط با کشور ترکیه ، فقط تا روز بیستم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ تا ۴۰ درصد تخفیف برای متقاضیان و خانواده های ایرانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند :
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مورد فوق با دفتر مرکزی تماس حاصل فرمائید .

خبر مهم :

بر اساس مصوبه جدید کشور ترکیه در مورد بند «e» ماده یک قانون ۶۴۵۸/۳۱ در مورد اتباع خارجی و حفاظت بین‌المللی ، در مورد اخذ و تمدید اقامت موقت توریستی در ترکیه، اتباع خارجی به جز شهروندان کشورهای عضو سازمان همکاری توسعه و اقتصادی، اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین از یکم ژانویه سال ۲۰۲۰ اقامت موقت گردشگری را به مدت یک سال اخذ خواهند کرد.

مطابق این طرح جدید، متقاضیان تمدید اقامت موقت توریستی تنها می توانند حداقل پس از گذشت یک سال از پایان مهلت اقامت یک ساله توریستی خود دوباره به دریافت این اقامت اقدام و مراجعه کنند.

به گفته مسئولین اداره مهاجرت ترکیه، مراجعت‌هایی که قبل از تاریخ یکم ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی انجام گرفته است، ولو تاریخ رجوع آن ها بعد از این تاریخ ( یکم ژانویه ۲۰۲۰ ) نیز موکول شده باشد، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

بر این اساس اتباع کشورهای خارجی از جمله شهروندان ایران می توانند پس از پایان مهلت اقامت موقت توریستی، طبق مقررات موجود بین کشور متبوع و ترکیه به کشور ورود و خروج کنند( ایرانیان ۳ ماه باید خارج از ترکیه باشند و مجدد اجازه ورود به کشور ترکیه را دارند ) . اتباع خارجی در هر ۱۸۰ روز سال مجموعا می توانند ۹۰ روز در کشور ترکیه اقامت داشته باشند.

اقامت ترکیه بدون ثبت شرکت و خرید ملک درترکیه ( اقامت ترکیه )

اقامت دو ساله ترکیه  ( تا اطلاع ثانوی مجوز اقامت دوساله ترکیه از سمت دولت ترکیه صادر و تمدید نمیشود )

انواع اقامت ترکیه – انواع اقامت در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه به سه دسته کلی تقسیم می شود ( اخذ اقامت ترکیه و شرایط اقامت ترکیه ):

با ثبت شرکت و فعالیت در ترکیه شما می توانید پس از ۵ سال اقامت این کشور را بدست آورید .که برای رسیدن به این اقامت  ترکیه می بایست مجوز و اجازه ی کار برای افراد هیات مدیره گرفته شود (که مطمئن ترین راه برای رسیدن به اقامت  ترکیه بصورت دائم و پاسپورت کشور ترکیه می باشد)

  • اقامت توریستی ترکیه / اقامت توریستی در ترکیه

مدت این نوع اقامت ۹۰ روزه یعنی ۳ ماه می باشد برای این نوع اقامت ترکیه نیازی به ویزا نمی باشد ( البته برای ایرانیان) و شما می توانید در کشور ترکیه به مدت ۳ ماه بدون نیاز به ویزا و یا اجازه اقامت بدون هیچ مشکلی ساکن شوید.ضمنا این نوع اقامت قابل تمدید به ۱ سال می باشد . توجه داشته باشید با این نوع ویزا اجازه کار یا تحصیل در ترکیه را نخواهید داشت و بعد از اتمام ۳ ماه حضور در ترکیه ، باید ۳ ماه خارج از کشور ترکیه باشید و در مدت این زمان ( ۳ ماه ) اجازه ورود به کشور  و خاک ترکیه را نخواهید داشت .

لازم به ذکر است اگر بیشتر از ۳ ماه داخل کشور ترکیه بمانید باید جریمه بپردازید و در صورت عدم پرداخت جریمه و خروج از خاک ترکیه ، دیپورت خواهید شد و برای بازگشت به خاک ترکیه احتیاج به اخذ ویزا دارید .

  • اقامت دانشجویی ترکیه

برای گرفتن اقامت دانشحویی در ترکیه باید ابتدا آزمون تومر شرکت کرده و مدرک تومر را بگیرید. با داشتن این مدرک شرکت ما در کمتر از ۲ ماه با مشاور های لازمه و انجام مراحل اجرایی مربوطه این شرکت می تواند برای شما اقامت دانشجویی در کشور ترکیه را اخذ نماید.

لازم به ذکر است بعضی از دانشگاه های کشور ترکیه آزمون و مدرک تومر  و یا IELTS  را احتیاج ندارند و لازم به ذکر است شرکت پارس ترکان اعزام دانشجو به ترکیه و پذیرش در دانشگاه های تریه را انجام نخواهد داد ولی بعنوان مشاور میتواند در کلیه مراحل درکنار متقاضیان باشد .

  • اقامت کاری ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق اقامت کاری در ترکیه :

شرط لازم و کافی برای اینکه شما بتوانید اقامت ترکیه را از طریق کاری بدست آورید این است که از یک شرکت داخل کشور ترکیه دعوت به کار شوید ضمنا اگر شما از تخصص ویژه ای برخوردار هستید نباید شخصی که پاسپورت ترکیه را دارد با تخصص شما طبق آمار اداره کار ترکیه در آن زمان بیکار باشد با ملاحظه نکته فوق و وضعیت کار در ترکیه و شرایط خاص ایرانیان می توان این گونه اعلام نمود که در حال حاضر شانس یافت کار در ترکیه برای فرد ایرانی تقریبا برابر صفر درصد است ( افرادیکه تخصص و سوابق کاری خوبی ندارند ) پس تنها راه ممکن دریافت اقامت ترکیه اقامت از طریق ثبت شرکت در ترکیه است.

اجازه کار در ترکیه : برای اخذ اجازه ی کار در کشور ترکیه احتیاج است ابتدا شرکتی را به ثبت رسانده شود و بعد از آن برای گرفتن اجازه کار اقدام و یا بعد از استخدام در شرکتی در کشور ترکیه ( بصورت رسمی ) به اخذ مجوز کار اقدام نمائید .

  • اقامت دائم ترکیه
  • دریافت پاسپورت ترکیه

متقاضیان پیش از این باید خانه‌هایی به ارزش حداقل یک میلیون دلار می‌خریدند تا بتوانند شهروندی کشور ترکیه را کسب کنند که حالا این رقم به یک چهارم یعنی ۲۵۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

کسانیکه برای اقامت دائم ترکیه اقدام مینمایند باید از سلامت روحی و جسمانی برخوردار باشند و سابقه هیچ بیماری خاصی را هم نداشته باشند و ضمنا باید از توانایی مالی خوبی برای خود و خانواده خود برخوردار باشند.برای اقامت ترکیه بصورت دائم فعلا ۲ راه وجود دارد:

  1. اقامت از طریق ازدواج ترکیه : زمانیکه شما با یک شهروند ترک زبان ازدواج می کنید می توانید پس از گذراندن ۳ سال از ۵ سال درخواست اقامت ترکیه بصورت دائم را اقدام نمایید.

در صورتیکه از طریق ازدواج با فردی که دارای پاسپورت و ملیت ترکیه ای باشد برای اقامت اقدام می کنید چند نکته باید رعایت گردد :
ازدواج سوری نباشد حتی المقدور مدارکی جهت اثبات سوری نبودن ازدواج بایستی ارائه گردد
فردی که با آن ازدواج می کنید در ترکیه به صورت پناهنده نباشد
ممکن است پروسه کسب اقامت از طریق ازدواج حدود ۳ تا ۵ سال زمان ببرد که شما در این مدت نمی توانید در ترکیه اقامت داشته باشید و تنها می توانید از طریق توریستی به ترکیه سفر کنید. ضمنا مدت اقامت شما به روش توریستی به هیچ عنوان نبایستی بیش از ۸۹ روز باشد .

  1. اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت :

با ثبت شرکت در کشور ترکیه و فعالیت در ترکیه می توانید پس از ۵ سال اقامت این کشور را بدست آورید .که برای رسیدن به این اقامت می بایست مجوز و اجازه ی کار برای افراد هیات مدیره گرفته شود .

متقاضیان پیش از این باید خانه‌هایی به ارزش حداقل یک میلیون دلار می‌خریدند تا بتوانند شهروندی ترکیه را کسب کنند که حالا این رقم به یک چهارم یعنی ۲۵۰ هزار دلار کاهش پیدا کرده است.

پس از سالها بحث و بررسی در ماه می سال ۲۰۱۲ لایحه شماره ۲۶۴۴- ماده ۳۵ مورد تصویب مجلس ترکیه قرار گرفت که مضمون قانون مطرح شده از سوی دولت ترکیه مبنی برحذف اصل عملکرد متقابل برای دولت ها میباشد، و به معنای این است تمامی شهروندان خارجی قادر به خرید املاک و مستغلات در ترکیه هستند حتی اگر کشور متبوع، خود این گونه حقوق را به کشور ترکیه اعطا ننموده باشد و امروز با مشخص شدن لیست کشورهای مجاز به خرید، این قانون به اجرا درآمد و بدین معنیست که با اتباع ایرانی مانند اتباع ترک و یا سایر کشورها خارجی رفتار خواهد شد و قوانین انتقال سند مالکیت ملک و وراثت ملکی که برای اتباع ترک اجرا میشود برای ایرانیان در کشور ترکیه نیز قابل استناد خواهد بود و این املاک به همان صورت نیز قابل فروش و انتقال سند هستند.

با تصویب این قانون فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری افزایش یافته و با این سیاست اقتصاد ترکیه بیش از بیش رشد خواهد کرد. طی سالیان اخیر دولت ترکیه همواره سعی بر این داشته تا شرایط کار و تجارت بین الملل را همواره بهبود بخشد. همچنین کشور ترکیه یکی از بهترین کشور های دنیا با توجه به فرهنگ و سهولت رفت و آمد به ایران برای اخذ اقامت، سرمایه گذاری و کار برای ایرانیان میباشد.

لازم بذکر است ایرانیان همانند سایر اتباع خارجی دیگر بواسطه خرید ملک میتوانند از مزایای اقامت در شهر های ترکیه برخوردار شوند و بواسطه آن امکان خرید اتومبیل و ثبت نام فرزندان درمدارس ترکیه را خواهند داشت که البته لازم به ذکراست این اقامت منجر به گرفتن پاسپورت ترک نمیشود .

توجه نمایید این قانون بمنزله اخذ شهروندی ترکیه و داشتن اجازه کار نیست و برای موارد اخیر میباست مراحل مجوزهای قانونی دیگری طی و اخذ گردد .
شهرهای توریستی ترکیه از جمله استانبول ، آنتالیا وآلانیا سایر شهرهای اطراف آن (بلک، آلانیا، سیده، کمر) از جذاب ترین مناطق در میان سرمایه گذاران املاک می باشند و با این فرصت دولت ترکیه امکان توسعه و پرجاذبه تر کردن صنعت توریست در این مناطق خواهد داشت. بدین لحاظ با جاذبه های توریستی بیشتر، افزایش تقاضا برای خرید خانه در ترکیه خواهیم داشت و انتظار می رود که ارزش ملک در ترکیه مخصوصا در محل های رو به دریا بالا رفته و برای چند سال آینده از افزایش چشم گیری برخوردار باشد.

با انجام خدمات فوق توسط شرکت پارس ترکان ، علاوه بر پیوستن به جامعه بزرگ مشتریان پارس ترکان ، به پاس قدردانی از لطف شما ، با اخذ اقامت ترکیه ، یکسال بیمه خدمات درمانی کشور ترکیه را برای کلیه اعضای خانواده ، از ما به رایگان دریافت نمائید .

مشاوره اقامت ترکیه

 

باورتان را بسازید

ساختن برای ماندن است

با تشکر از شما بازدیدکننده گرامی – به امید همکاری با شما ( روابط عمومی شرکت پارس ترکان )