info@parstorkan.com
ثبت شرکت در ترکیه

مقاله مدیرعامل شرکت پارس ترکان در زمینه مدیکال توریسم یا توریسم درمانی و خدمات مشاوره ای دراین صنعت

( توریسم درمانی در ایران )

گردشگری سومین صنعت بزرگ پس از صنعت نفت و صنعت خودروسازی در دنیا به شمار می‌رود. این صنعت تاثیر بسیار زیادی در درآمدهای ارزی کشورهای توریستی و گردشگری دارد و به طوریکه در آینده‌ای نزدیک به صنعت اول جهان تبدیل میشود.

گردشگری ﺳﻼﻣﺖ و ﺗﻮرﯾﺴﻢ درﻣﺎﻧﯽ ﯾﮑﯽ از ﺣﻮزه ﻫﺎﯾﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻧﻘﺸﯽ قابل توجهی در ﺟﻬﺖ ﺗﻮﺳﻌﻪ و گسترش صنعت ﮔﺮدﺷﮕﺮی اﯾﻔﺎ ﻧﻤﺎﯾﺪ و داﻣﻨﻪای ﺑﺴﯿﺎر ﮔﺴﺘﺮده را ﺷﺎﻣﻞ ﻣﯽ ﺷﻮد. 

با پیشرفت و درآمدهای حاصله ازاین صنعت برای کشورهای مختلف، باعث شده است از حالت عمومی خارج شود و به شاخه‌های تخصصی و علمی نظیر گردشگری فرهنگی ، گردشگری ورزشی ، گردشگری مذهبی، گردشگری سلامت و …. تقسیم بندی شود و صنعتی که طی چند سال گذشته توجه خیلی از گردشگران و توریسم خارجی را به دلیل قابلیت ، هزینه های آن و مزیت های رقابتی نسبت به صنایع دیگر دارد را به خود معطوف کرده است،گردشگری سلامت درایران میباشد.که مدیکال توریسم ( توریسم درمانی و یا گردشگری سلامت ) یکی از حوزه های مهم صنعت گردشگری و از ارکان اصلی توسعه گردشگری در هر کشور محسوب میشود.

گرچه بسیاری از کشورهای توریستی دنیا امروزه برای کسب درآمد ارزی کشور خود از خدمات گردشگری درمانی ارائه می دهند، اما مطمئنا توانمندی یک کشور درصنعت و علم پزشکی و خدمات درمانی بر خلاف سایر صنایع چیزی نیست که صرفا با ساخت و ساز و پول بدست آید و اجرائی باشد. وجود پزشکان متخصص و با تجربه، سابقه علمی و پزشکی، وجود زیرساخت‌های درمانی و نظارتی، وجود بیمارستان‌ها و کلینیک‌های استاندارد و تخصصی ، تجهیزات پزشکی کامل و به روز، همچنین وجود قوانین و نظارت‌های پزشکی و سازمان های پزشکی مربوطه ، ارکان زیرساخت‌های مهم درمانی یک کشور برای این صنعت به شمار می آید، تا آن کشور بتواند در مرحله بعدی با ادغام خدمات اقامتی و گردشگری اقدام به فعالیت در زمینه گردشگری سلامت نماید.

باتوجه به اینکه که جمهوری اسلامی ایران دارای پیشینه پزشکی قوی و هزاران ساله میباشد و همواره پزشکان ایرانی در سطح بین المللی شناخته شده بودند. ازجمله رقبای مهم ایران در حوزه کشورهای خلیج‌فارس می‌توان اردن و دبی را نام برد. کشور اردن سالانه ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی از توریسم درمانی دارد. دبی از چند سال پیش شهرهای سلامت را راه‌اندازی کرده و با برخی از دانشگاه‌های معتبر دنیا برای توسعه این مراکز قرارداد بسته است و گردشگری سلامت در ایران با وجود کیفیت بالای خدمات درمانی و قیمت مناسب ، به علت نبود تبلیغات مناسب ، هنوز جایگاه اصلی خود را در زمینه گردشگری سلامت نیافته است .

گردشگران سلامت در جمهوری اسلامی ایران بیشتر از کشور‌هایی از جمله جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، عراق ، ترکمنستان ، افغانستان ، کویت ، سوریه ، لبنان و بحرین هستند و ایران طی یک دهه‌ی گذشته پیشرفتی ۲۰ تا ۲۵ درصدی در حوزه‌ گردشگری سلامت داشته است. 

که شرکت پارس ترکان با راه اندازی دپارتمان مشاوره ای گردشگری سلامت در ایران ( توریسم درمانی در ایران )، میتواند خدمات ذیل را برای رفاه حال گردشگران خارجی ( ترک زبان – عرب زبان و انگلیسی زبان )  و با هدف کمک به توسعه صنعت گردشگری و توریسم کشور عزیزمان ایران ، ارائه نماید و ضمنا این امکانات و خدمات نیز برای ایرانیان عزیز ، در کشور ترکیه ( توریسم درمانی در ترکیه بهمراه اخذ اقامت ترکیه ) فراهم خواهد شد که از خدمات مشاوره ای توریسم درمانی در ترکیه نیز توسط شرکت پارس ترکان بهره مند شوند :

۱-تحویل گرفتن بیمار و همراهان بیماردر فرودگاه توسط پرستار

۲-مترجم – راننده و در صورت نیاز آمبولانس و پزشک

۳-اسکان بیمار و همراهان در هتل و یا سوئیت ( به انتخاب بیمار و همراهان بیمار )

۴-همراهی ۲۴ ساعت مترجم ، پرستار ، راننده و در صورت نیاز پزشک عمومی و یا متخصص

۵-معرفی پزشکان متخصص ومراکز درمانی با بهترین امکانات ، تشخیص و راه های درمان

۶-همراهی بیمار و همراهان برای گردش و خرید

۷-تحویل سیم کارت و اینترنت رایگان

۸-برآورد کلیه هزینه ها در ابتدای کار

۸-در صورت تمایل برای گردشگری ، کلیه امکانات گردشگری بصورت استانی و کشوری برای شما فراهم خواهد شد

با امید و آرزوی اینکه روزی صنعت گردشگری و توریسم درمانی در ایران جایگاه نخست در دنیا را به خود اختصاص دهد.

گردشگری سلامت در ایران سال ۲۰۲۰

توریسم درمانی در ترکیه

بروز رسانی مطالب مربوط به این صفحه

در تاریخ بیست نهم شهریور ماه سال ۱۴۰۱

با تشکر از شما بازدیدکننده گرامی – همکاری با شما افتخار ماست ( روابط عمومی شرکت بین المللی پارس ترکان )