info@parstorkan.com
ثبت شرکت در ترکیه
هزینه زندگی در ترکیه
4.92 avg. rating (98% score) - 37 votes
هزینه زندگی در ترکیهReviewed by M_r_19899 on Apr 4Rating: 4.9189189189173آگاهی از هزینه دقیق زندگی در کشور ترکیه برای بسیاری از ایرانیان بسیار مهم است. در ادامه هزینه زندگی در ترکیه بطور جزء به جزء آورده شده است.

بروز رسانی اطلاعات و قوانین مربوط به این صفحه – هزینه زندگی در ترکیه –

در روز دوشنبه مورخ یازدهم مهرماه سال ۱۴۰۱

 هزینه های زندگی در ترکیه

آگاهی دقیق از هزینه زندگی در ترکیه ( پوشاک-تحصیل-خوراک-حمل و نقل-اجاره آپارتمان و …. در کلیه شهرها و استان های ترکیه) برای بسیاری از ایرانیان امری بسیار مهم و حیاتی است که همین مورد تائیر زیادی در مورد اخذ اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه میشود . در ادامه هزینه زندگی در کشور ترکیه بطور جزء به جزء آورده شده است.

هزینه زندگی ترکیه تا حد زیادی قابل کنترل و پیش بینی است و جمله ای بین ایرانیان ترکیه رایج است که «در ترکیه هرچقدر دخل داشته باشی همان قدر خرج داری» که این جمله کمی در ترکیه درست است .

واحد پول کشور ترکیه، لیر (TL) است که سالهاست دارای جایگاه ثابتی و مستحکمی در بازارهای تجارت خارجی و جهانی می باشد و برابری آن با دلار آمریکا بین ۵٫۵ تا ۵٫۷ میباشد که البته متغیر است.

نمودار زیر یک تقسیم بندی تقریبی درآمد برای تأمین هزینه زندگی در ترکیه ( اقامت در ترکیه ) و موارد مرتبط با آن را نشان میدهد :

هرینه زندگی در ترکیه

در جدول زیر سعی شده است هزینه زندگی درترکیه بطور دقیق تر و جزء به جزء بررسی گردد ولی قبل از بررسی جدول هزینه زندگی در کشور ترکیه، نکات زیر را به یاد داشته باشید که :

  1. اگرچه جدول بصورت حداقل و حداکثر هزینه زندگی در ترکیه آورده شده است ولی همواره میتوانید همان محصول یا خدمات را با هزینه کمتر از حداقل و یا بیشتر از حداکثر خریداری نمود .
  2. در کشور ترکیه به علت نظام مالیاتی سنگینی که دارد ، بسیاری از محصولات صوتی تصویر اعم از تلفن همراه، لپ تاپ، تلویزیون و… با قیمتی در حدود ۱٫۵ برابر به فروش میرسد و موجب زیاد شدن هزینه زندگی در کشور ترکیه شده است.
  3. در برخی شهرها همانند آنکارا، آکسارای، آدانا و… هزینه اجاره خانه کمتر و برخی شهرها مانند استانبول، نوشهیر، گوموشهانه و… هزینه اجاره منزل کمی بیشتر است. از طرفی ممکن است هزینه سایر خدمات و محصولات در این شهرها با یکدیگر تفاوت داشته باشد به همین دلیل و علت، هزینه زندگی ترکیه برای هر شهر متفاوت است ولی خطوط حمل و نقل عمومی در شهرهایی همانند شهر استانبول خیلی بیشتر از شهرهای دیگر است و همین مورد باعث میشود هزینه های زندگی و رفت و آمد به مراتب کمتر شود .
  4. اگرچه هزینه زندگی در ترکیه نسبت به واحد پول ایران زیاد است ولی درواقع لیر ترکیه در داخل کشور ترکیه ارزش کمی دارد و به همین دلیل مردم ترکیه هرماه بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ لیر بصورت میانگین درآمد دارند.